تازه های گوگل
 
اخبــــــار تکــــــنولــــــوژی
 
 
شنبه 13 / 11برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : مرتضی رسولی

 

گوگل باز هم گل کاشت، امکان google image search در تشخیص رنگ

با استفاده از این قابلیت شما می توانید رنگ عکسی را که به دنبال آن می گردید مشخص کنید و گوگل هم نتایج را با توجه به رنگ انتخابی شما برایتان لیست می کند. این سرویس پیش از این هم از سوی گوگل به طور آزمایشی فعال شده بود اما اخیراً گوگل رسما اعلام کرده که مشکلات این سرویس برطرف شده و با قدرت آماده ی انجام عمل خدمات است!

برای مثال من عبارت “گل” را در صفحه Google Image Search جستجو کردم. بعد از option رنگ مورد نظر مثلا زرد را انتخاب کردم. نتایج جستجو را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

گوگل پیش از این امکان تشخیص رنگ در جستجو را که از الگوریتم های image processing استفاده می کند آزموده بود. این بار گوگل واقعا گل کاشته است. همچنین شما می توانید تصاویر سیاه و سفید و یا رنگی را جستجو کنید. در بخش Image type نیز امکان انتخاب گزینه هایی مانند Face، Clip art، Picture و line drawingوجود دارد. با تغییر نوع عکس به هر یک از این موارد می توان نتیجه ی جستجو را محدود کرد.

با وجود تغییر فوق العاده ای که گوگل در جستجوی تصاویر ایجاد کرده است به نظر می رسد در آینده ای نزدیک به یکه تاز عرصه ی جستجوی تصاویر تبدیل شود. در نهایت اینکه تکنولوژی image processing در آینده ای نه چندان دور نیاز تمامی موتور های جستجوی تصاویر خواهد بود و دور ازذهن نیست که موتور های جستجوگر بتوانند تصاویری مانند تصویری که شما به آنها ارائه می کنید را برایتان پیدا کنند.

 

 

گوگل الگوریتم index خود را به Caffeine تغییر داد

گوگل باز هم تغییر کرد. شاید شما هم کم کم به تغییرات بزرگ و اساسی گوگل عادت کرده باشید. چهار سال پیش شنیدن خبر تغییر لوگوی گوگل برای کاربران اینترنت شاید خبری جذاب بود ولی این روز ها دیگر از شنیدن خبر تغییر در الگوریتم های Google هم تعجب نمی کنیم.

 توصیه:
گوگل این اواخر سیستم جدید فهرست بندی صفحات را با نام Caffeine راه اندازی و معرفی کرده است. این سیستم به طور کلی با سیستم index قدیمی گوگل متفاوت است. نمونه ی جدید فهرست بسیار پیچیده تر از نمونه ی قبلی است و بدیهی است که نتیجه ی بهتری هم دارد. تا به حال وقتی شما بر روی گوگل جستجو می کردید، موتور جستجو به صفحات موجود در فهرست خود رجوع می کرد و این جستجو به صورت Live انجام نمی شد.

 

حتما برای شما هم پیش آمده است که نتیجه ی جستجوی نمایش داده شده در گوگل با چیزی که در حقیقت به دنبال آن هستید متفاوت باشد و یا صفحات پیدا شده قدیمی و غیر کاربردی باشد. سیستم سنتی index صفحات به صورت لایه ای تعریف شده بود. بعضی لایه ها سریع تر و بعضی کند تر به روز می شد و لایه ی اصلی تقریبا هر دو هفته یک بار تغییر می کرد. به علاوه گوگل باید برای به روز رسانی هر لایه اطلاعات صفحات ورودی را آنالیز می کرد که خود باعث ایجاد تاخیر بین لایه ها می شد. در کافئین گوگل صفحات را در بخش های کوچکی آپلود می کند و به محض یافتن صفحه جدید و یا تغییرات بر روی صفحات قبلی بلافاصله آن را به طور مستقیم وارد فهرست می کند.

Caffeine اجازه ی index کردن صفحه در مقیاس بزرگ را فراهم می کند. Caffeine در هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خود به روز می کند و این به این معنی است که شما امکان جستجوی Live را با جستجوگر جدید گوگل تجربه خواهید کرد. همچنین نویسندگان سایت ها و وبلاگ هم می توانند به صورت زنده و پویا در نتایج جستجو به نمایش در آیند و هم کاربران و هم تولید کنندگان محتوا از این قابلیت بهره مند خواهند شد. به گفته وبلاگ گوگل کافئین حدود ۱۰۰ میلیون گیگابایت اطلاعات را در یک پایگاه داده ذخیره می کند و حدود ۱۰۰ هزار گیگابایت اطلاعات را هر روز به آن اضافه می کند. برای نگهداری روزانه ی این حجم اطلاعات شما به ۶۲۵۰۰۰ آیفون با بیشترین ظرفیت موجود نیاز دارید و اگر این اطلاعات را به صورت خطی جمع کنید روزانه بیش از ۴۰ مایل خواهد شد.

گوگل الگوریتم index کافئین را با الهام گرفتن از ذهن انسان ساخته است که نه تنها سریع تر است بلکه به موتور جستجو امکان جستجوی معنایی در مقیاس بزرگتری را نیز می هد. با گسترده تر شدن اطلاعات موجود در شبکه جهانی نیاز به چنین موتور های جستجویی بیش از پیش احساس می شود.

 

اصطلاحات تخصصی موتور جستجوی گوگل

در توضیح امکانات و الگوریتم های موتور جستجوی گوگل به اصطلاحاتی بر می خوریم که معنایی متفاوت از معنای لغوی خود دارند. دانستن این اصطلاحات به یک وبلاگ نویس و یا طراح وب کمک می کند که بتواند از آموزش های مستقیم سایت گوگل و همچنین تالار های گفتمان وبمستری استفاده کند. اهمیت این موضوع وقتی روشن تر می شود که به خاطر بیاوریم  گوگل هر روز الگوریتم ها و فاکتور های خود را تغییر می دهد و همواره در تلاش برای راهنمایی صحیح کاربران برای دست یابی به نتیجه ی مورد جستجو است.

پنج اصطلاحی که قصد توضیح آنها را دارم PageRank، Crawling، Indexing،Hypertext-Matching و Googlebot است. این توضیح نه تنها معنی چند اصطلاح تخصصی پر کاربرد گوگلی است بلکه پیش زمینه ی ذهنی مناسبی برای آگاهی از روند تجزیه و تحلیل های گوگلی اطلاعات وب و تولید نتیجه است.

Crawling و Googlebot:

Crawl در لغت به معنای آهسته خزیدن است و در اصطلاح گوگلی Crawling به عمل پردازشی که ربات های گوگل برای مشخص کردن صفحات جدید و به روز شده به منظور اضافه کردن به لیست گوگل (index) انجام می دهند گفته می شود.
گوگل از تعداد بسیار زیادی از کامپیوتر های قدرتمند برای واکشی میلیارد ها صفحه ی روی وب استفاده می کند. برنامه ای که عمل واکشی یاCrawl را انجام می دهد Googlebot نام دارد. به Googlebot اصطلاحات دیگری مانند robot، bot، spider و روبات گوگلی نیز شناخته می شود. Googlebot از یک سری برنامه های کامپیوتری پردازش الگوریتمیک استفاده می کند که تصمیم بگیرد چه سایتی را Crawlکند و این که چند وقت یکبار و هربار چه تعداد صفحه واکشی شود.

عملیات crawl گوگل بایک لیست از ادرس ها (URL) صفحات وب شروع می شود که از عملیات Crawl پیشین و اطلاعات نقشه های سایت که توسط دارندگان سایت ها ارسال می شود ساخته شده است. ربات گوگل با بررسی هر کدام از این وبسایت ها آدرس لینک های موجود را پیدا کرده و درلیست خود برای Crawl آینده ثبت می کند. سایت های جدید به لیست اضافه می شوند و سایت های موجود هم برای بررسی به روز رسانی های فهرست گوگل در لیست ثبت می شود.

گوگل برای Crawl کردن بیشتر یک سایت پول نمی گیرد. به گفته سایت گوگل بخش موتور جستجو به طور کل از بخش تجاری گوگل جداست و تغییر در تاریخ یا تعداد Crawl کردن صفحه با پرداخت پول و امثال آن غیر ممکن است.

Indexing:

Googlebot هر یک از صفحات Crawl شده را پردازش می کند و کلمات و موقعیت قرار گرفتن هر کدام را مشخص می کند. ضمنا داده های موجود در در تگ های مختلف و ویزگی های ALT را نیز پردازش می کند. ربات گوگل می تواند بسیاری از انواع فایل ها را پردازش کند ولی در بعضی موارد نمی تواند تمام فایل ها را بپذیرد. مثلا گوگل هنوز در پردازش بعضی صفحات دینامیک و بعضی از فایل های رسانه ای (media) مشکل دارد. در واقع در مرحله ایندکس روبات گوگل صفحات crawl شده را را پردازش می کند و با بررسی محتوا و کلمات و … آن را در دسته بندی های مناسب فهرست می کند و از این پس می توانید آن را جستجو کنید.

 

تکنولوژی PageRank:

PageRank بازتاب دیدگاه گوگل درباره اهمیت صفحه وب شماست که با بیش از ۵۰۰ میلیون متغیر و بیش از ۲ میلیارد فرمول و ضابطه بدست می آید. صفحاتی که از نظر گوگل با اهمیت تر است PageRank بالاتری را به خود اختصاص می دهند بنابراین احتمال اینکه در راس نتایج موتور های جستجو قرار بگیرد بیشتر است.

PageRank همچنین به میزان رای حساس است. وقتی که سایتی به سایت شما لینک می دهد به منزله ی آن است که به شما رای داده است، هر چه تعداد این رای ها بیشتر باشد و PageRank رای دهندگان بالاتر باشد سایت شما هم ارزش بیشتری پیدا می کند. گوگل همواره در جستجوی راه کار های عملی برای بهبود کیفیت جستجو و نزدیک کردن نتیجه به درخواست کاربران است. گوگل گلچینی از برترین تکنولوژی های هوشمند وب را برای تشخیص درجه اهمیت سایت ها به کار می گیرد.

Hypertext-Matching Analysis:

موتور جستجوی گوگل به جای اسکن معمولی متن سایت و استفاده از کلمات موجود در meta-tag ها از یک شیوه ی هوشمند جدید استفاده میکند. قضیه از این قرار است که تکنولوژی آنالیز گوگل محتوای کامل صفحه را آنالیز کرده و بر اساس فاکتور هایی مانند فونت، زیرشاخه ها، برچسب ها، موقعیت دقیق هر کلمه و تگ های تیتر H1 و … دسته بندی می کند. حتی در بعضی موارد گوگل محتوای صفحات مجاور را نیز بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند نتیجه ی جستجو ها بهترین و نزدیکترین نتیجه به خواست کاربر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







5 قابلیت جذاب ماشین حساب ویندوز 7 که آنها را نمی شناسید تعرفه های تبلیغاتی gcbane نسخه بعدی OS X معرفی شد: با ده امکان جدید Mountain Lion آشنا شوید رونمایی از Envy 14 Spectre اولترابوک و تبلت به همراه ویندوز 8 در Lenovo Yoga شروعی دوباره؟ طرح مفهومی جدید سونی در CES 2012 سایت Phone-Size برای مقایسه و دیدن تلفن ها در اندازه واقعی باز هم شایعات داغ: عرضه سامسونگ گلکسی اس III با پردازنده ۴ هسته ای در ماه می اچ پی در بازار لپ تاپ با اولترابوک Folio و Envyهای جدید کیبوردی که با آیفون تکمیل میشود ! با دوربین دیجیتال جدید سونی زیر آب عکس و فیلم بگیرید ! کیبورد نوری Celluon Magic Cube برسی تخصصی HTC Sensation 4G مشخصات گوشی منحصربفرد « Samsung Galaxy Nexus » ؛ با آندروید 4 توصیه های حرفه ای برای مردم عادی: 5 ترفند عکاسی برای هر کسی که دوربین دارد شارپ تلفن ضد آب Aquos 104SH را با اندروید 4 و دوربین 12 مگاپیکسلی وارد بازار می کند جزئیات تازه ای از ویندوز فون ۸ به بیرون درز کرد !
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبری و آدرس gcbane.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.